S čím vám mohu pomoci?
Otázky, které nejčastěji s klienty řešíme....
Bydlení
Jaké jsou aktuálně možnosti pro financování vlastního bydlení? Hypoteční úvěr na bydlení... jaké jsou výhody a jaká jsou rizika? Přemýšlím nad koupí nemovitosti... kolik si mohu půjčit a jaký to bude mít dopad na můj rozpočet? Co musím splnit, aby mi banka dala hypotéku? Jak probíhá koupě nemovitosti při financování hypotečním úvěrem? Co to je 80% hypotéka? Co to je LTV? Jakým způsobem mohu ušetřit na úrocích při splácení hypotéky a jak ji mohu splatit předčasně? Musím mít našetřené vlastní peníze, abych si mohl vzít hypotéku? Mám vlastní bydlení a přemýšlím nad další nemovitostí... mám nějaká omezení? Chci prodat nemovitost a mám hypoteční úvěr... vadí to? Jak určím cenu nemovitosti - co je cena odhadní, cena tržní a cena reprodukční?
Budoucí příjem
Klíčová otázka.... věříte na důchody? Ne tak docela? A co s tím - jak mohu zajistit svoji životní úroveň ve stáří? Jak si mohu zajistit svůj budoucí příjem? Co to je DIP? Jakou roli hraje inflace? Je mi 21 let... proč bych se měl/a zajímat o příjem ve stáří a co to je ta "obrovská výhoda věku"? Proč je pro někoho doplňkové penzijní spoření výhodné a pro někoho ne? Jaký je rozdíl mezi penzijním připojištěním a doplňkovým penzijním spořením? Jaké mám další možnosti? Mohu si určit sám, kdy půjdu do důchodu nezávisle na věku předepsaného státem? Jaké mohu uplatnit daňové výhody? Kolik mi přispívá stát do spoření?
Ideální rezerva a krytí dlouhodobých rizik
Kdy využívám finanční rezervu? Kolik mám mít "pod polštářem"? Existuje vůbec možnost, že mám příliš mnoho peněž v rezervě? A proč by to mělo vadit? Jak funguje aktivní dlouhodobá rezerva? Jaká jsou dlouhodobá rizika pro můj příjem? Co pro mne dlouhodobá zdravotní rizika znamenají v číslech a jaký je případný dopad na mé životní pohodlí? Spadá sem tematicky i životní pojištění? Mám já osobně i jiné možnosti, jak čelit dlouhodobým rizikům, než uzavírat pojištění?
Spoření pro děti
Prarodiče nám zakládali stavební spoření... je to i v současné době nejlepší spoření pro děti? Jak zařídit, abych měl stále kontrolu nad penězi, které dětem spořím? Chci, aby mé děti dostaly alespoň 250.000 Kč na prahu dospělého života... kolik je potřeba měsíčně spořit a jak? Kam ukládat a zhodnocovat peníze určené pro start do života pro děti?
Pojistná ochrana majetku
Co to je podpojištění a je to opravdu tak velký problém? Jaký je rozdíl mezi pojištěním nemovitosti a domácnosti - co z toho je pro mne užitečné? Co je pojištění občanské odpovědnosti a proč se tam uvádí částky ve výši 20 milionů apod.? Mám svůj majetek správně pojištěn? Proč je výhodné pravidelně kontrolovat pojistnou smlouvu?
Konto pro radost
Co to je Konto pro radost? Komu má dělat radost a jak zapadá do mého finančního plánu? Proč je důležité mít peníze nejen pro nezbytné výdaje, ale myslet i na "utrácení"?
Pořízení a pojištění auta
Proč v dnešní době nestačí zákonné minimum 50/50 mil. na povinném ručení? Jaký je rozdíl mezi povinným ručním a havarijním pojištěním? Nechci havarijní pojištění, ale povinné ručení mi nestačí... jaké mám možnosti? Co je to spoluúčast a v jaké výši ji mám nastavit? Proč je výhodné pravidelně kontrolovat pojistnou smlouvu?
Mezigenerační majetek
Jak může rodina v rámci generací úspěšně předávat a navyšovat hodnotu svého majetku? Jak zařídit, aby mladší generace dostala od svých rodičů či prarodičů krom nástroje i "návod k obsluze"? Jaké možnosti české rodiny nechávají ladem, nebo o nich neví?
Správa investičního portfolia
Mohu mít jako drobný střadatel své vlastní investiční portfolio? Podle čeho nastavit své investice? Jak vyvážit své investiční portfolio a zvýšit jeho odolnost vůči negativním ekonomickým vlivům? Jak pracovat s jednorázovými vklady nad 1 milion korun? Proč je důležitá alokace i diverzifikace? Kdy je lepší použít pravidelné investování a kdy jednorázový vklad?
Registrace na České národní bance
po ukončení spolupráce s Fincentrum, a. s. a zahájení spolupráce s Bruker Trust, a. s.
Systém práce a odměna
Konzultace a zastupování na finančním trhu je pro klienta bezplatné. Mé finanční odměny plynou z provizí za realizované finanční produkty. Tento systém práce je mi nanejvýše sympatický - zastupuji zájmy klienta, hlídám, aby měl z finančního trhu jen to, co opravdu potřebuje za nejvýhodnějších možných podmínek a ještě mne za to zaplatí finanční trh. Díky tomuto systému se může dostat profesionální péče i k lidem, kteří by jinak neměli volné prostředky na plat osobního konzultanta.
Jako subjekt spadám pod registraci a dohled České národní banky, pro výkon povolání mám splněny všechny předepsané odborné zkoušky (licence) pro pojistné, úvěrové, penzijní i investiční produkty a na finančním trhu mám postavení nezávislého konzultanta - na rozdíl od zaměstnanců, kteří jsou na pobočkách jednotlivých institucí. Znáte heslo "koho chleba jíš, toho píseň zpívej" že ano... Mé ze zákona nezávislé postavení v rámci finančního trhu pro klienta prakticky znamená, že jediný zájem, který zastupuji je zájem klienta. Nemám morální ani finanční motiv upřednostňovat kteroukoliv z institucí. Zkrátka ta instituce, která nabídne nejlepší řešení a nejlepší podmínky (mnohdy na základě individuálního posouzení), tu klientovi doporučím.
Odměna ze strany klienta je ve formě doporučení a recenze. Ergo pokud je klient spokojený, tak o mne řekne lidem okolo sebe, na kterých mu záleží. Realizaci smluv řeší se mnou a tím zajistí, že mi přijde i finanční odměna za práci, kterou pro něj dělám.
Standardní péče o klienta
- Na první schůzce se seznámíme, klient mi sdělí svá očekávání, já představím systém práce, pobavíme se o konkrétních záležitostech, kde a jak klientovi mohu pomoci, zodpovím případné dotazy a v případě, že nám vzájemná spolupráce dává smysl, domlouváme se na termín komplexní finanční analýzy.
- Při analýze probereme podrobně všechny cíle a potřeby klienta. Čím přesnější a kvalitnější (volně přeloženo pravdivější) údaje od klienta dostanu, tím přesnější a kvalitnější bude výsledek. Zde je přímá úměra. Samozřejmě všechny osobní údaje a informace, které mi klient sdělí podléhají mé etické i zákonné povinnosti mlčenlivosti.
- Představení osobního finančního plánu. Finanční plán se dá popsat jako soubor možností a cest, kudy klient nejpohodlněji dojde ke svým cílům. Vše v klidu probereme. Zde je prostor pro dotazy, úvahy a na závěr si stanovíme následující postup.
- ??? Obvykle následuje Podpisová schůzka... avšak já ji píši s otazníkem. Každý finanční produkt je nástroj v rukou klienta. Nástroj, který používá pro řešení nějakého konkrétního cíle... To, jestli následuje administrativa - úpravy stávajících produktů či zařazení nových - záleží na konkrétní situaci. Mám klienty, kde optimálním finálním řešením bylo pokračovat v současném nastavení a stanovili jsme termín servisní schůzky.
- !!! Servisní schůzky píši hned s několika vykřičníky. Za mne je to jeden z nejdůležitějších kroků při komplexní péči o klienta. Zpravidla probíhají jednou do roka, v případě potřeby častěji. Slovo "plán" působní v označení "finanční plán" poněkud zavádějícím dojmem. Obecně se plány nastavují, aby se jim pak přizpůsobovalo. V našem případě se plán přizpůsobuje klientovi. Aby byl funkční, tak musí odpovídat potřebám a situaci klienta, ergo - finanční plán žije podle klienta, ne naopak.