PODZIM 2020
Podzim ve znamení přípravy a prevence.
Dostupnost
- Zdraví je na prvním místě - v případě potřeby vedu konzultace online prostřednictvím videohovorů. Informace jsou tak bezpečně dostupné všem bez ohledu na to, zda se člověk právě nachází v karanténě, v rizikové skupině, či jsou z strany vlády nařízená jakákoliv omezení. Dalším benefitem online prostoru je, že se mohu dlouhodobě plnohodnotně starat o klienty z celé České republiky (aktuálně od Karlových Varů, přes Šumavu až po Ostravu).
- Klienti, kteří mají majetek a smlouvy u mne ve správě, na pobočky institucí chodí pouze v minimálním počtu případů (např. podpis hypoteční smlouvy, poté, co máme již vše zařízené a smlouvu předem přečtenou a schválenou), jinak vše řeší přese mne, a pokud to jde, elektronicky.
- Konzutace je bezplatná - lidé v tíživé situaci si obvykle nemohou dovolit placené poradenství pro bonitní klientelu. Díky systému, který používám a postavení nezávislého konzultanta s licencemi a registracemi u České národní banky mohu poskytnou vysoce profesionální poradenství každému, kdo si váží mého i svého času. Více informací zde.
Adaptace
- Na firmy, rodiny i jednotlivce (zvláště v oborech cestovního ruchu, pohostinství , kultury, atp.) dopadla vládní opatření a ekonomická krize.
- Klíčem k úspěchu a k tomu, abychom všichni obstáli je adaptace, neboli přizpůsobení se daným okolnostem. Při finanční analýze společně mapujeme jak rizika, tak příležitosti, které kolem sebe máte.
- Pokud máte svůj finanční plán, je vhodná doba pro servisní schůzku, prověření rezerv a alternativ, kontrola produktů, zda stále odpovídají vašim aktuálním měnícím se potřebám. Věnuji se servisním konzultacím, aktualizacím v rámci funkčních konceptů i sestavováním nových finančních plánů.
Informace
- Vzpomeňme na Járu Cimrmana a hru Blaník: "Jak se má velitel správně rozhodnout, když se mu tají, kde jsme..."
- Pro správná rozhodnutí potřebujeme správné informace... to je obecně známé, co se bohužel nezdůrazňuje - potřebujeme správné informace ve správný čase, ideálně s dostatečným předstihem.
- Která možnost je pro vás sympatičtější? PREVENCE nebo PROBLÉM? Většina lidí, kteří mne na jaře kontaktovali s prosbou o pomoc a řešili jsme odklad splátek atp. ještě o několik týdnů předtím měli pohodlně na variabilní výdaje. Bohužel neměli promyšlené a nastavené rezervy a alternativy pro výpadky příjmů.
Na jaře 2020 na nás plnou vahou dopadla těžká situace způsobená koronavirovou pandemií. Ze dne na den jsem musela přesunout veškeré dění z tradičního "offline" prostředí do online prostoru. Má práce - pomoc ve finančních záležitostich reálným lidem v reálném čase se ocitla v novém světle.
Když nepočítám přiležitostné, jednorázové konzultace, tak standardně mi přibyde 3 až 5 nových klientů za měsíc, kteří mají zájem o dlouhodobou spolupráci a správu finančního majetku. Při první coronavirové vlně mi přibývalo 5-10 klientů týdně. Níže přidávám screeny jarních aktualit a pod ně text z 12. dubna... Prosím zamyslete se nad tím, do které z níže uvedených skupin vaše finance míří? Budete spíše v první, nebo druhé skupině? Stojí vaše finanční pohoda za trochu pozornosti a péče ve spolupráci s profesionálem?
Pomozte mi pomáhat.
Z 12ti finančních analýz s klienty, jsem zpracovala 5 nových a 7 servisních finančních plánů, účastnila se mimořádných porad a odvedla 4 individuální konzultace s podřízenou poradkyní, kde jsme řešili zpracování analýz pro její klienty. A to jen za posledních pár dní.... Přijde vám to jako hodně práce? Ano, je to hodně práce. Jsem za to vděčná a věřím, že jí budu mít i nadále dost. Třeba i díky vám. Proč? Protože více, než kdy předtím vidím smysl - jak až moc dokáži pomáhat reálným lidem v reálném čase.
Od začátku mimořádné situace za mnou lidé přicházejí se dvěmi základními motivy:
1. Mám obavy a nejsem si nejistý - Jak pracovat s penězi? Mohu nějak snížit náklady? A je to vůbec potřeba? Co odklad splátek? Jak udržet podnikání? Co když mi zaměstnavatel snížil plat? Stávající klienti, se kterými již máme "plány B" pro případnou krizi zakotvené ve fin. plánech, tak řešíme, jestli a v jakém rozsahu na ně přejít. Nově příchozí klienti oceňují konzultaci ohledně rozpočtu a nově nabytou jistotu v náročné situaci. Časté je i snížení nákladů, neboť současně s analýzou zpracovávám i kontrolní audit všech produktů, co klient má a mnohdy objevíme prostor pro zlepšení např. v podobě zlevnění/zkvalitnění pojistných produktů, konsolidace a snížení splátek i úroků, ....
2. Chci co nejlépe využít situace na trhu - Toto se týká cca 30% mého klientského kmene... Slovy Ing. Tomáše Dobrovolného (regionální ředitel 4fin a mimo jiné moc milý pán, co mi podporuje v projektech ve vzdělávání ve finanční gramotnosti): "V oboru jsem od roku 2004 a dobře si pamatuji "krizi" v roce 2008, kdy padaly nejen trhy, ale i nemovitosti. Ale žádný konec světa se nekonal, přestože to mnozí tvrdili. Naopak po pár letech už trhy dosahovaly nových maxim a ti, kteří v této době nepřerušili své pravidelné investice (nebo ještě lépe investovali více) na tom zásadním způsobem vydělali. Každý takovýto propad v dějinách byl následovaný nárůstem a dosažení původních hodnot nikdy netrvalo moc dlouho."
Kterou variantu řešíte Vy?
Samozřejmě jsem se musela přizpůsobit, tedy schůzky pořádám prostřednictvím videohovorů. Situace mi též popohnala v dokončování pracovny - při řešení otázek a odpovědí ohledně financí se jedná o nanejvýš osobní a citlivé údaje, kdy je samozřejmě kromě mlčenlivosti, mojí povinností zajistit soukromí jak pro klienta, tak bezpečí pro jeho údaje a dokumenty (asi byste neocenili, kdyby mi při řešení osobních záležitostí pobíhal za zády zbytek rodinky apod.). Nyní Vás mohu virtuálně pozvat do své nové pracovny, kterou vidíte v příspěvku.
Těším se na Vaši návštěvu.
S pozdravem a přáním krásného dne Petra Koppová